Grădiniţa cu program prelungit Alexandrina Simionescu Ghica din Targoviste utilizează Curriculumul pentru educaţia timpurie 2019, anexa la Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 4.694/2.08.2019 şi promovează alternativa educaţională Step by Step – o educaţie centrată pe copil, cu o largă răspândire în peisajul educaţional românesc, în baza Protocolului de colaborare între Asociaţia CEDP București şi MECTS nr.365/26.04.2012.
Fiecare copil are propriul drum către succes, dar fiecare drum către succes se deschide cu o educație mai bună. La Step by Step, știm că o educație mai bună însemnă în primul rând respect pentru personalitatea copilului și adaptare la individualitatea acestuia. Astfel clădim fundația pe care copilul își dezvoltă personalitatea, își descoperă pasiunile sau talentul și pornește pe calea către succes.
În alternativa educațională Step by Step se crează un mediu în care potențialul copiilor poate fi amplificat, în care dezvoltarea este sănătoasă, naturală, în respect pentru unicitatea fiecărui copil. Prin urmărirea programei naționale pentru învățământ preșcolar, primar și gimnazial fiecare dintre copii are în bagajul educațional elementele comune generației sale, care îi ajută să își atingă adevăratul potențial.
În alternativa educațională Step by Step fiecare copil este EDUCAT PENTRU A REUȘI în tot ceea ce își propune!
Step by Step pune în prim plan acceptarea și respectarea diversităţii, valori construite prin cooperare și comunicare cu familiile copiilor.
Ce înseamnă alternativa Step by Step?
Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor, de la naștere până în adolescență, metodă bazată pe datele științifice ale psihologiei dezvoltării copilului.
Elaborată în Statele Unite în urmă cu peste 30 de ani și aplicată în peste 26 de țări, alternativa educațională Step by Step așază copilul – personalitatea și abilitățile acestuia – în centrul procesului de predare-învățare, educația fiind individualizată.
Caracteristicile alternativei educaționale Step By Step
• Asigurarea de experiențe individuale de învățare pentru fiecare copil;
• Sprijinirea copilului în a-și exprima opțiunile printr-o activitate planificată și în cadrul centrelor de activitate;
• Accentuarea participării familiei.
Cunoștințele teoretice dobândite sunt similare celor din învățământul tradițional, în schimb este cultivată capacitatea de adaptare în societate sau în oricare alt tip de mediu educațional ulterior; copiii sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică.
Astfel, în sistemul Step by Step copilul învață prin descoperire și interacțiunea sa cu mediul, iar familia și comunitatea sunt încurajate să fie parte din acest proces.
Valorile insuflate copiilor sunt: încrederea, curiozitatea, cultivarea talentului, ascultarea, gândirea critică, expresia de sine, creativitatea, diversitatea, bucuria, responsabilitatea, spiritul de învingător și lider.